Velkommen til en presentasjon av Kronstad Hovedgård Kulturforening.

Vi vil på disse sider gi et inntrykk av hva vi driver med og hva vi ønsker å tilby publikum av forskjellige arrangementer innen kultur og øvrige aktiviteter som kursvirksomhet, foredrag og debatter innen aktuelle emner.

Fellesnevnere er musikk- og teaterforestillinger som hovedsakelig skal knyttes til Kronstad Hovedgård før og nå. Det kan spinnes mange gode og spennende historier rundt gårdens drift og miljø fra middelalderen og opp til dagens hendelser. Det er vårt ønske å gjøre flere av disse historiene og miljøene de utspant seg i kjent for beboere i Årstad bydel og Bergen forøvrig.
Det legges opp til samarbeid med veteranforeningene som i dag driver gården og det er også. ønskelig å få Bergen Kommune v .Årstad kulturkontor som en støttespiller hvor dette er mulig. Årstad kulturkontor har allerede støttet oss ved flere anledninger og uten denne støtte ville oppsetningen av våre første teaterstykker vært vanskelig å få realisert.

Neste arrangement

Torsdag 26. september kl 2000