Tlf: 400 42 572
Vi har gleden av å presentere forestillingen GØK; Gamle Ønskekonserten. Spilledatoer vil bli høsten 2017
Vi skal mange år tilbake i tid. Til den gang vi hadde kun én radiokanal å forholde oss til, mellombølgen var toneangivende og Nrk lisensen ble betalt uten knussel. Den gang radioen var et fast holdepunkt med ikoniske programmer som ; barnetimen for de minste, formiddags-konserten med Stavanger ensemblet, meloditimen, Rolf Kirkvåg i store studio og «God aften, mitt navn er Cox» på lørdags kvelden. Og så - det programmet hele Norge ventet på, store og små, unge som gamle; Ønskekonserten. Vi satt klare rundt radioapparatet i god tid før Bosjarenes inntogsmarsj inntok lytterskaren, først noen stille takter med klarinetten og så økende til et voldsomt fortissimo. Og så var vi i gang. Mange med oss har opplevd magien i det å sitte klistret mot en Radionette eller Huldra radio. Den dumpe rørlyden i et tungt trekabinett sitter fortsatt i ryggmargen. Ønskekonserten var ikonisk, et av det norske kulturfellesskaps høydepunkter. Det er denne stemningen og følelsen vi vil gjenskape sammen med publikum.
Konserten framføres av et ensemble satt sammen for å gjenskape et mest mulig autentisk lydbilde som i de originale ønskekonsertslagerne med en instrumentering bestående bl.a. av trekkspill/keyboard/klaver/synth – klarinett – trompet – fiolin – gitar – kontrabass – slagverk og sangere

Fremførelsen vi bli i rekkefølge som originalen; barnevisene, de åndelige, blandet drops og til slutt populær musikken før det ble hetende popmusikk. Det hele knyttes sammen til en forestilling på ca. 1 times varighet og ledes av programleder som knytter melodiønskene sammen med små anekdoter om komponist,tekst og tilbivelse etc. Innenfor denne tidsrammen vil det bli fremført 12-13 numre/slagere fra ønskekonserten. . Publikum inviteres til å levere inn melodiønsker i forkant av arrangementet og således være bidragsytere til konserten.

Neste arrangement

Torsdag 26. september kl 2000